30 Mart 2010 Salı

ayaklarım çalındı

2. bölüm
Ayaklarım çalındı...

Eski mahalleme taşındım. Doğup büyüdüğüm yere. Burda herkes tanıdık, sanki daha güvenli gibi geldi açıkçası. Tüm istediğim sakin ve huzurlu bir yerde çalışmaktı aslında. Herşeyi bir kenara koyup sadece işime konsantre olmaya çalıştım. Masal bu ya bırakmadı peşimi...

Amannn allahımmmm!... Ayaklarım...

Kesin karar verdim bir günüm dahi düzgün geçmeyecek. Nasıl oldu bu anlayamıyorum. Nasıl oldu da hissetmedim hiç birşey. Uyku da bu kadar ağır olmaz ki. Olmuş işte... Yaşamın benle bir alıp veremediği olsa gerek diyorum ama niye ki. Sakin olmalıyım, panik yok... Niye bennnn! Niye benim ayaklarım. Napmalıyım şimdi. Offf, derin nefesler, sakin bir kafa ve polisssss!

Aslı - Evet doğru duydunuz çalınmış ve yerine tahtası yerleştirilmiş. Nasıl olduğunu bilmiyorum. Hiçbir şey hissetmiyorum. Tabii de nereden bilebilirim ki. hayır niye olduğunu da bilmiyorum. Hayır baflka birfley alınmamış memur bey. Evet bütün evi dolaştım. Tabii ki evdeydim memur bey çalınan şey benim ayağım diyorum size.

inanamıyorum, gerçekten inanamıyorum. Ayağım resmen çalınmış. ince ince ameliyat yapar gibi gerçeklerini çalıp yerine tahtalarını bırakmış. Ne yapacağ›m şimdi ben...

Asl› - Alo Ayça...
Ayça - Günaydın şekosum naber?
Asl› - Ayça şey biraz bana kadar gelebilir misin? Daha doğrusu gel nolur. Konuşmal›y›z.

şimdi biraz oturayım ve sakin olayım. En az›ndan tahta mahta yerine bir ayak b›rakm›şlar ya ona da şükür. Yani bu kadar da olamaz ki diyor insan ama oluyor demek ki. Ne bileyim bende mi sorun var anlayam›yorum. Tamam uyumsuzum hatta bazen bu dünyadan olmad›ğ›m bile geliyor aklıma ama bu kadarı da fazla. Daha yeni yeni kendime geliyordum. Of allahım offf. Bir bardak çay ve birşeyler yemeliyim.

Asl› - Ayça hemen gelmişsin.
Ayça - şekoşum acil dedin b›rak›r m›y›m seni.
Asl› - Sağol, gel içeri şöyle.
Ayça - Sen topall›yosun ayol. Neler oluyor allah aşk›na. Biri mi sald›rd› ne oldu?
Asl› - Valla anlayamadan oldu desem doğrudur.
Ayça - K›z›m sen yap›yorsun valla. Biraz dik durmas›n› öğreneceksin ne bu böyle. K›ym›k batar ayağ›na topallars›n sen.
Asl› - Ayçaaa! Söylenmeye başlayacaksan çekemeyeceğim. Derdim dert yani. Dinleyeceksen sus otur dinle tamam m›?
Ayça - Tamam kahve var m› onu söyle...

Ve karş›n›zda Ayça. Hani herşeye bir kulpu olanlardan. Neyse en az›ndan durumun ciddiyetini kavram›ş olmal›. Baş›m tutacak gibi. Halime a€lamak istiyorum ama buna zaman›m yok san›r›m. Ayaklar›m da s›zlamaya bafllad›.

Ayça - şaş›rd›m valla. Nas›l olurda böyle bir şey olur anlamak zor. Ama tabii senin bafl›na geldiyse durmak laz›m.

Anlama konusunda yan›lm›fl olmal›y›m. Bu k›z›n beni anlamas› zor. Biz ayr› dünyalardan gelmifliz unuttum yine...

Asl› - fiimdi bekleyeceğim. Polise de haber verdim. Gerçi iyi mi yapt›m bilemiyorum ama ne yapabilirdim ki. Yani sonuçta bu h›rs›zl›k...
Ayça - Kim olabilir diye soracağ›m ama...
Asl› - Tek bir isim geliyor akl›ma o da Mehmet. Ne bileyim manyakça gelecek belki ama ayak fetişistiydi. Polise de bunu nas›l aç›klayacaksam.
Ayça - Önce bi doktora falan gitseydin. Ne bileyim belki bi aç›klamas› vard›r. Hani kendili€inden böyle olmuş olabilir mi ayaklar›n.

Eee tabii bu kadar saçma şey içinde k›z da baflka ne düflünebilir ki. Mant›kl› bir soru kendince. Panik atak sendromumu yeniden nüksettirmeye pek niyetim yok ama belki de piskiyatristimi arasam fena olmayacak. Acaba halisünasyon mu görüyorum.

Asl› - Merhaba, ben Asl› nas›ls›n?
Psikiyatr - Merhaba, iyiyim ya sen?
Asl› - ‹yi olmaya çal›ş›yorum desem. Bugün sana uğrayabilir miyim?
Psikiyatr - Hastahanedeyim buraya gelmek ister misin, yoksa ofise geçince mi arayay›m.
Asl› - Müsaitsen oraya gelmeyi tercih ederim. Mesafe daha yak›n. şu aralar yürüme problemi yaş›yorum da.
Psikiyatr - Hay›rd›r...
Asl› - Gelince anlatay›m istersen, pek kolay anlaş›lacak bir şey değil.

Evet flimdi bombard›mana haz›rlan›p sokağa ç›kman›n zaman›. Bir bu eksikti, ad›m att›m karfl›mda Mücahit abi. Mahallenin bakkal› olur kendisi. Herfleyi bilir, herfleyi duyar, her fley için de bir an›s› vard›r mutlaka. fiimdi binbir soru ve binbir nasihat, dinleyemeyece€im seni Mücahit abi.

Bakkal - Aaa Asl› k›z›m, ayağ›na ne oldu bakiyim senin. Topall›yor gibisin hafiften.
Asl› - Yok bir şey ya incinmiş san›r›m.
Bakkal - Bak geçenlerde benim de olduydu. fiu küçük merdiven ç›k›nt›lar› yap›yor insana ne yap›yorsa. Görmedim, tökezleyiverdim. Ondan sonra günlerce uğrafl dur. Doktor falan. Bizim yan komşu, hani flu ikinci katta oturan doktormuş istersen gidever de bi göster. Sonra neme laz›m bin birtürlü şey...
Asl› - Sağol Mücahit abi acelem var...

Sakin ol, derin nefesler al, ruhuna dikkat et. Stressiz bir hayat bana göre değil zaten bunu anlamam uzun da sürmedi.

Asl› - Önüne baksana be adam...
Taksici - Sen de kenardan yürüsene be kad›n.
Asl› - Hem suçlu hem güçlü. Yollar ›slak görmüyor musun?
Taksici - Eeee sende zaten topall›yon acele et geçerken...

Lanet herif ya, lanet. Topal dedi bana. O kadar farkediliyor mu? Ben niye hiç anlam›yorum ki. Allah allah yok iflte bi fark ayak ayakt›r yani. Biraz ac›t›yor, sanki biraz da küçük. Of ya offffffff.

Görevli - Pardon hanfendi siz buradan geçebilirsiniz.
Asl› - Ne niyeymiş o, her zaman buradan geçiyordum.
Görevli - fiey sakatlar k›sm› buras› size kolay olsun diye.

Sakatlar k›sm› ha. Ne kadar ac›mas›zca bir laf bu. Bu muydu amac›n, bu muydu... Ne istedin yahu benden. Sapasağlam bi aya€›m vard› onu da...

Delikanl› - Siz geçin böyle.
Asl› - Yok sağol böyle iyiyim.
Delikanl› - Yok abla yaz›k sana, ben inecem zaten...
Asl› - Yeterrrrr! Benim bifleyim yok tamam m›! Sadece sendeliyorum hepsi bu. Bifleyimmmm yokkkkkk!

Rezil oldum. Niye bu kadar kast›m ki anlamad›m. Herkes şaş›rd› tabii. Sonuç onlar bana ben onlara uyumsuzuz. Allah›m ne olur bana sab›r falan ver. Bu ayak da ac›tmaya bafllad› bileğimi. Daha rahat bir şey koysayd› bari yerine. Ne bileyim plastik olabilirdi belki. Daha az ac›t›rd› kesin. Yumuşak olurdu... Ay neler diyorum ben...

Asl› - ‹yi günler Dr. Meltem han›m› görecektim.
Resepsiyonist - Randevunuz var m›yd›?
Asl› - A evet befl dakika kadar geciktim san›r›m hatta.
Resepsiyonist - Beni takip edin lütfen.

Aman allah›m bu da ne? Nas›l olur bu daha demin görmüfltüm...

Bakkal - Aaa! Asl› k›z›m doktora m› geldin?
Asl› - Bir arkadafl›m› ziyaret edecektim.
Bakkal - Bak gördün mü flu ifli benim de sana söylediğim doktor burada. Bende senden sonra bir panik hemen randevü al›p geldim. Ayağ›m sanki biraz şişti gibi geldi. Bak bak görüyor musun, kesin damar damar üstüne bindi. Gel hemen senide gösterelim.
Asl› - A şey sağol Mücahit abi ama önce arkadafl›m› görmeliyim.

Sekreter - (deli muamelesi yapar gibi) Asl› Çerçeve? Psikiyatrist Dr. Meltem han›m sizi bekliyor.

Mücahit abiyle bir gözgöze bak›şma sahnesi, ben ne yapabilirim şeklinde bir gülümseme, acaba hangisi daha iyiydi aya€›m›n tahta olmas› m›, psikiyatriste gelmem mi pek kestiremiyorum ama çarçabuk bir el edip s›yr›ld›m oradan. Her ikisi de mahalle de bir cad› kazan› oluşturacak kadar büyük hadiseler. Tabii bu Mücahit abiye göre.

Psikiyatr - Merhaba Asl›, gelsene içeri.
Asl› - (San›r›m uzun zamand›r gördüğüm ve içime su serpecek kadar iyi gelen tek yüz). Merhaba can›m, san›r›m çok kötüyüm...

Psikiyatr - Hayli zor bir durum. Nas›l aç›klamal› bilmiyorum.
Asl› - Al benden de o kadar. Hani deli miyim diye düflünmüyor değilim. Yani uyduruyo muyum diye. Ama ayağ›ma bakt›ğ›mda yok bu gerçek diyorum. Geçen sene yaflananlar› da biliyorsun. Hep seni mi buluyor diyeceksin valla evet. Ayağ›ma bakt›n di mi gerçekten tahta?
Psikiyatr - şey san›r›m evet, bunda flüphe yok. Polis ne dedi bu duruma?
Asl› - O anda evde miydiniz diye sordu?
Psikiyatr - Mant›ksal gerçeklik üsüne doğru bir soru. Ama...

Evet ama... mant›ksal bir gerçeklik var diyemiyoruz. Neyse biraz kendime geldim en az›ndan. Panik atak sendromu de€il, flizofren ya da benzeri piskolojik aç›klamalar yap›lamaz. Sadece talihsiz bir durum. Öyleyse gerçek hayattay›m... Ve ben bu hayata ayak uydurmakta cidden çok zorlan›yorum. Hele de bu tahtalarla...

Asl› - Efendim, ha evet polis bey. Tamam yar›m saate kadar oraday›m.

Yol t›kal›ym›ş oraya kadar giremezmifl. Yahu ben patronuma can›m s›k›ld› çal›flamayacağ›m buraya kadar diyemiyorum ki. Taksicisin ad› üstünde taksi. Bu iflten para kazan›yosun kardeflim nas›l olurda bu yol kapal› gidemem dersin ya... Hepiniz ayn›s›n›z yar› yolda b›rak›p gitmeyi pek seviyorsunuz. zaten yürüyemiyorum. Al›şt›m m› nedir asl›nda art›k topallam›yorum san›r›m. Neyse geldim zaten adam›n ad› neydi, hah burada yaz›yor.

Asl› - şerafettin Tahta’y› görecektim.
Memur - şu taraftan, ilk aradan sağa dönün üçüncü kap›.
Asl› - Teflekkür ederim.

Memur 2 - Kime bakm›flt›n›z?
Asl› - şerafettin Tahta’y› görecektim.
memur 2 - Amirim yan binada, bekleyin biraz gelir flimdi.

Memur 3 - Kimi bekliyorsunuz han›mefendi?
Asl› - (Ya sab›r). Amir beyi bekliyordum.
Memur 3 - Ha tamam bekleyin.

Başka birileri de sorar diye şu önüme bir kağ›t assam m› acaba. Sağ›r dilsiz taklidi yapar›m. Zaten ayaklar›m da yok... Sonra da dilencilik yap›yorum diye koyuversinler içeri. Belki o zaman biraz uyuflabiliriz bu hayatla.

Amir - Kimi bekliyosun k›z›m?
Asl› - San›r›m sizi amir bey.
Amir - Ha ha ha! sevdim bu cevab› gel bakal›m içeri. şu h›rs›zl›k olay› m›?
Asl› - Evet amirim yar›m saat önce bir memur aram›şt› sizi görmem gerekiyormufl.

Asl›nda pek de hayalimdeki amir gibi olduğunu söyleyemem ama komik birine benziyor. Hafif t›knaz, kafas› da kelleşmiş. Hani filmlerde vard›r söyle yak›s›kl›, kasl› iri yar› komserler. H›rs›z k›zla tan›’›r ard›ndan büyük bir ask yasarlar. Ya da yan›nda çal›san polis k›zla. Ne zor bisey asl›nda yani ya h›rs›z ya da polis. Her ikisi de is meselesi... ama zaten bu amirin uzaktan yak›ndan hiç bi alakas› yok o filmdekilerle...
Amir - Evet evet. Bizim çocuklar›n akl›n› kar›flt›rm›fls›n biraz. Ne istiyon bakal›m bi konuşal›m dedim. Hani öyle gazetelere falan ç›kmak istiyosan... (pis bir s›r›tma yüzünde) böyle olmaz o işler.
Asl› - şey san›r›m olay size garip geldiği için inanamad›n›z tabii. Ama inan›n gazetelerde yer almak gibi bi amac›m yok. Öyle olsa zaten sizin yerinize onlar› arard›m. Güzel bi manflet sizce de öyle değil mi?

Eee hakl› tabii adam günde kaç kişi ayağ›m çal›nd› diye ihbar yap›yordur ki. Gerçekten acaba bu konuda da bir ilke mi imza atm›ş oldum... Nas›l ç›kacağ›m ben bu işin içinden allah›m yard›m et demekten başka bir şey gelmiyor akl›ma.

Amir - Ak›ll› bir k›za benziyorsun, k›l›€›n k›yafetinde yerinde. Anlat bakal›m şu hikayenin gerçeğini de bir çözelim olay›.
Asl› - ‹lk önce deli olmad›ğ›m› bilin isterim, hakl›s›n›z bafl›ma gelenler öyle s›radan bir şey değil ama geldi işte. Bu konuda da çok fazla ses ç›kartmadan halletmek istiyorum bu olay›. Sonuçta bir kocam var ve onun bu olaylardan pek haberi olsun istemiyorum.

K›sa da olsa bir kahkaha daha. Tabii adam başka ne yapabilir ki.

Asl› - Bir di€er konuda flu k›sa kahkahalar›n›z› kesmenizi isteyece€im. Haliyle sinirim bozuluyor. Sessiz bir şekilde dinleyecekseniz anlatmaya bafllayay›m.

Amir - Öncelikle böyle bir duruma gülmeyip de ne yapay›m. Unutma ki bir emniyet amirinin karş›s›ndas›n. Tamam anlad›m ki durum ciddi. Sessiz kalmaya bir şey diyemeyeceğim ama dinleyeceğim.
Asl› - Kötü bir gün geçiriyorum. Sanki herkes... Neyse konuya dönelim. Eşimi bir müddetliğine ailemin yan›na göndermifltim. fiu aralar bir kitap üzerinde çal›ş›yorum. Yazar›m anlayacağ›n›z. Kafam› dinlerim biraz da sakin bir ortamda çal›ş›r›m diye düşünmüştüm. Dün öğlen gibi eflim gitti. Bende sonra biraz çal›flt›m. Kapt›rm›ş›m kendimi kafam› kald›r›p saate bakt›ğ›mda gece 2.00 civar›ndayd›. San›r›m bir saat daha çal›şt›ktan sonra yatt›m. Ondan sonra ise hiçbir şey hat›rlam›yorum. Sabah saat 11.00 gibi kalkt›m banyoya yönelince ayağ›mda bir şeyler hissettim.
Amir - 11.00 gibi kalkt›n.
Asl› - Evet. Sonra ayağ›m biraz ac›yordu, elimle aya€›m› ovalamak isteyince...
Amir - Gece bir şey duymad›n yani.
Asl› - şey ne diyordum, evet elimi ayağ›ma götürdü€ümde ayaklar›m›n tahta olduğunu gördüm. tabii doğal olarak şaş›rd›m. Rüya falan görüyorum zannettim. Ama gerçektiler. Canl›, kanl› etten uzuvlar›m ayaklar›m›n yerine tahtalar› duruyordu. Yani bu durumda gerçek ayaklar›m çal›nm›ş yerine de tahtalar› b›rak›lm›şt›. Bunun bir h›rs›zl›k olduğuna karar verdim. Sonuçta bu bir h›rs›zl›k değil mi? Benim haberim olmadan ayaklar›m al›n›yor. Hemde kendi evimden, izinsiz bi şekilde yani.
Amir - Sende evdeydin yani o biri girdiğinde.
Asl› - (A€lamak ........?) Evet, evdeydim çünkü çal›nan ayaklar benim ayaklar›m. Yani vücudumun bir parças› olan ayaklar›m.
Amir - H›mmm! Peki ya kocan...
Asl› - Eşim gitmişti.
Amir - Geri gelmiş olabilir mi? Yani anahtar› olmal›?
Asl› - şey asl›na bakacak olursan›z onun anahtar› yok. Yani o şey nas›l söylesem.
Amir - P›s›r›k m›? Hani vur ağ›z›na al lokmas›n› gibi...
Asl› - Tam öyle değil, şey ben onu marketten alm›şt›m. Yani ikinci el kocalardan. Belki duymuşsunuzdur. Maçka’daki Migras’ta sat›l›yor. O nedenle pek bi etkileri yoktur.
Amir - Anl›yorum. Duymuştum o dediğini. Benim han›mda benim yerime alacağ›n› söylüyor da... Peki anahtar› olan baflkalar› var m›? Yani kap› zorlanmam›ş san›r›m. Hani şüphelenebileceğin birileri var m›?
Asl› - Evet, yani zorlanmam›fl. Saat üçten sonra olmufl olmal› olay. Uykum ağ›rd›r biraz. Anahtarla da aç›ld›ysa duymam›fl›md›r. Bilemiyorum ama eski erkek arkadafl›mdan flüpheleniyorum biraz. Tabii bi kan›t yok elimde.
Amir - Evlenip barklanm›ş›n anahtar var m›yd› ki hala onda.
Asl› - Ben evlendikten sonra ‹spanya’ya gitmiflti. O da başka bir hikaye ama ondan sonra da onu görmedim aç›kças›. Anahtar› vard›, ama bilemiyorum ki.
Amir - H›mmm!
Asl› - H›mmm ne?
Amir - Yani olabilir ama başka şeyler çalmak varken niye ayaklar›n› çals›n ki.
Asl› - şey fetişistlik nedir bilir misiniz?
Amir - Bi çeşit manyakl›k olmal› öyle şistler falan girdi mi işin içine.
Asl› - (bu sefer gülme s›ras› bende, san›r›m bozuldu adamcağ›z). şey evet, (tutam›yorum ki kendimi, sinirlerim bozuldu).
Amir - Gül gülde rahatla biraz bayaa bi s›k›nt› çekmişin anlaş›lan.

Bu iyi işte art›k anlafl›yoruz san›r›m. Sigaras›n› da ç›kard›ğ›na göre, bende yakabilirim. Uzun zaman oldu içmeyeli. Yani tek tükleri saymazsak. Ama bu özel bi durum. Gerçi özelli€i de kalmad› ki art›k.

‹ri yar› bir adam amir bey. Hafiften kel. Ama sert görünüflü ona biraz da komik bir ifade tak›yor san›r›m. hayat›mdaki bir di€er karikatür sayfas›nda...

Amir - (Küçük bir kutuyla konuşuyor şimdi). Oğlum benim odaya iki çay getirin. Çay içersin di mi?
Asl› - Evet lütfen. Eski sevgilim bir ayak fetiflistiydi. Yani ayak sevici gibi bir fley. Ayakla ilgili olan herşeyi severler. Ellemek, koklamak, ne bileyim ayakkab›lar› seyretmek, ayaklara oje sürmek gibi.

Aman allah›m adama neler anlat›yorum. Gözleri faltaş› gibi oldu. Acaba kendinde de benzer şeyler mi var?

Çayc› - Amirim çaylar› getirdim. Baflka bi isteğiniz var m›yd›?

Sağol çayc› çocuk sağol. Biraz daha kal içerde ne olur.....

Amir - Enteresan...
Asl› - Eeee şey, evet böyle aç›k konufltuğum için kusura bakmay›n amir bey ama olay› başka nas›l aç›klayabilirdim bilmiyorum. ‹şte bu nedenle de flüphelerim onun üzerinde yoğunlaş›yor. Ne bileyim dönmüfl ve bana k›zm›ş olabilir. Yani evlendim diye. Hani öyle kesin bir ayr›l›k konuşmas› yapmam›şt›k. Ama bu benim değil onun hatas›yd›. Yani konuşamama gibi bir sorunu vard›. Ayr›ld›ğ›m›z› bile söylemedik birbirimize. Ama bilirsiniz erkekler hep böyledir. Yani ne bileyim konuflamazlar, söylemek istedikleri çok şey vard›r ama...

Ay ben neler anlat›yorum yahu. Adama bitmiş ilişkimin kriterini yap›yorum. Üstüne üstlük erkeklere at›p tutuyorum. Tamam art›k Asl› susma zaman›.

Asl› - Siz ne diyorsunuz bu duruma?
Amir - Kar›ş›k bir durum tabii. ‹yice araşt›rmak laz›m. Evin heryerini arad›n›z m› iyice?
Asl› - Evet.
Amir - Öyleyse bir arama emri ç›kart›p senin şu eski sevgiliye gidelim bakal›m.

Olan oldu art›k. Baflka çarem yoktu. Bu tahta ayaklarla gezmek istemiyorum. Kimin bafl› belaya girecekse girsin. Taksiii!

Üf ya ekmek saatini kaç›rd›m gene. Kap›c› da sa€olsun ekstra bir şey için k›ç›n› kald›rmaz. şöyle bir göz atal›m. Hah Mücahit abi yok bakkalda. Hemen içeri giriliyor ekmek al›p kaç›l›yor.

Asl› - Merhaba bir ekmek alacakt›m.
Bakkal ç›rağ› - Merhaba abla, taze geldiler kutudan alabilirsin.
Asl› - Paray› b›rak›yorum.
Bakkal ç›rağ› - A dur dur abla Mücahit abi sana bi kağ›t b›rakt› mutlaka ver dedi.

Allah›m ya sözcükler yetmiyormufl gibi bir de kağ›t kalem kullan›yor bu adam. Neyse en az›ndan sessiz sözcükler kafa ütülemez. Ne yaz›yomuş bakayim. şu anahtar neredeydi ki. Allah allah, nereye koydum ben anahtar›. Kap›y› kitlemedim mi evet kitledim. Yo hay›r kitlemedim. Peki ya anahtar...

Asl› - A Fatmac›m kusura bakma yahu, anahtar›m› bulamad›m da yedek vard› ya sende onu alay›m dedim.
Karfl› komşu - A merhaba Asl› abla. şey anahtar› dün Yüksel bey abi ald›yd›. Kap›da kalm›ş açamam›ş seni de rahats›z etmek istememiş.
Asl› - Nas›l yani. Kaç gibi oldu bu.
Karfl› komşu - Bilmem ki ben ikindi namaz›m› k›l›yordum.
Asl› - Fatmac›m iyi de ikindi namaz› kaç sular›nda k›l›n›yor.
Karfl› komşu - San›r›m üç gibi olmal›.

Bir bu eksikti. Nas›l gircem ki ben bu eve flimdi. Çilingirlemi uğraş›cam yahu.

Di€er komşu - şey kap›c›da da yedek anahtarlar var galiba geçen gün üstteki Sevim abla onu ça€›rd›yd› kap›da kalm›ş oda senin gibi.
Asl› - Nee! Kap›c›da yedek anahtar m› var? Nas›l böyle bir fley olur ki. Allah›m nas›l bir apartman buras› yahu.
Di€er komşu - Dur çağ›ray›m istersen.
Asl› - Ee bir dene bakal›m.

Ortal›kta dolaşan bir sürü anahtar. Bende sadece Mehmet’te var san›yorum. Hadi benimki birşey yapamaz da ya bu kap›c› olay›. Anahtar varm›ş adamda. Ya o girdiyse gece evime. Peki ya ayaklar›mdan ne istedi ki. Ayaklar›mdan ona ne yahu!

Karfl› komşu - Birazdan gelecek ama san›r›m senin evin anahtar› yokmuş onda. ‹steyen b›rak›yormuş çünkü.
Asl› - Sağol Fatmac›m, sen gir art›k içeri, boşuna bekleme.
Karfl› komşu - A yok abla olur mu seni yaln›z m› b›rakay›m bu durumda. Aa! aya€›na ne oldu?

Ay nolur yaln›z b›rak Fatma ya. Yaln›z b›rak başka bir şey istemem. Niye herkes bu kadar merakl› yahu, insanlar belki de kendi kendilerine olmak istiyorlard›r diye niye düşünemiyorlar ki.

Kap›c› - Geldim, geldimm! Ne oldu Asl› han›m kap›da kalm›ş›n›z.
Asl› - Biraz daha bağ›r›rsan bütün mahalle öğrenecek. Yok bir şey. Sadece anahtar›m› unutmuşum hepsi bu. (Ayaklar›mam› bak›yor bu?)
Kap›c› - Hay allah ne yapacağ›z ki. Bak Asl› han›m genelde bana da yedek anahtar b›rak›rlar işte böyle durumlarda işe yaras›n diye.
Asl› - Tamam ben b›rakmad›m ve kap›day›m. Sende de anahtar olmad›ğ›na göre bir çilingir bulabilirsin halledelim şu işi. Ayaklar›ma niye bak›yorsun öyle? (ay ne dedim ben)
Kap›c› - Yok abla hafif topall›yon gibi geldi de. Ben bi bakkal Mücahit’e soray›m geleyim o zaman.
Asl› - Ay yok istemem. Yok mu senin bildi€in. Tamam tamam ben hallederim siz bak›n iflinize.

Hadi Ayça ne olursun çabuk hallet. şu merdiven boşlu€unda daha baflka kimseyi görmek istemiyorum. Her geçen bir laf at›yor zaten. Hadiii, çabuk ollll!

Çilingir - Tamamd›r, borcun otuz milyon.
Asl› - Ne otuz milyon mu? ‹ki üç milyona anahtar yap›yorlar.
Çilingir - Kalk›p buraya kadar geliyoruz bi de çelik kap› açt›r›yorsun. O kadar da olsun yani di mi.
Asl› - Tamam tamam al şunu.

Ayça’ya aç›p bi teflekkür edeyim. Oh allah›ma şükür evimde olmaktan çok mutluyum. Bir süreli€ine hiç kimseyi istemiyorum. Uyumsuz halimle uyumsuz uyumsuz oturmak istiyorum. hatta sadece durmak, hiçbirşey yapmadan durmak.

Asl› - Efendim Ayça. Evet, şimdi seni arayacakt›m bende. Ama benden önce davran›p teşekkürünü almak isteyece€ini unutmuşum.
Ayça - Ne dedin anlamad›m.
Asl› - Yok boşver teşekkür ederim diyecektim, çok makbule geçti, sen olmasayd›n ne yapard›m bilmiyorum. Öyle iyi oldu ki sağolas›n.

Bunu hak etti doğrusu. Biraz abart› bir k›z ama işte herkesin bir çöpü var ne yapal›m. Benim çöpümde ayaklar›m şu s›ralar. Ay yorulmuşum, ayaklar›m... Ayaklar›m m›, bi fley hissetmiyorlar ki. H›mmm! Fena da değil hani, dolaş dolaş ağırmasınlar. Neler diyorum ben yaa.

şu anahtar meselesi can›m› s›kt›. Niye ald› ki bu adam anahtarlar›. Üstelik ben o saatte evdeydim. Yani kap› falan çalmad›. Geri dönmedi, hani bir şey unutmuş olsa diyece€im ama. Neyse şu amir Mehmet’in evine arama ç›kart›nca her şey hallolocak.

Asl› - (Hi ödüm koptu.) Efendim!?
Telefondaki ses - Korkuttum galiba.
Asl› - Birden çal›nca!.. (es) Kimle görüşüyorum.
Telefondaki ses - Kim olduğum önemli mi senin için?...

Bi bu eksik ayak h›rs›z›m, telefon sap›ğ›m... Pop flark›s› sözleri gibi... Allah›m allah›m neydi günah›m? Ancak böyle bir aman denir bu vakaya...

Asl› - Bak kardeflim ben dalga geçilecek biri değilim. Git sen kendine baflkas›n› bul en iyisi.

Sakin olmaya çal›ş›yorum. Ay bu da ne. Ayağ›m, nas›l da zonkluyor. Allah›m bu da ne ya, nereden ç›kt› bu ağr›. Bileklerim, ay bileklerim çok ac›yor. Ayakta duram›yorum, ahhh!

Asl› - Ayça yalvar›yorum hemen gel, yerlerde sürünüyorum. Ayaklar›m Ayça, hadi hemen gel nolur.

Neler oluyor bana. Ağz›mdan her ç›kan cümle pop flark›s› sözleri gibi olmaya başlad›. Tanr›m, yard›m et bana... San›r›m tüm hayat›m bir pop şark›s› sözlerinden ibaret... San›r›m bu dünya beni içine al›p kendine ayak uydurmam için yap›yor tüm bunlar› bana...

Tak tak tak tak tak tak tak......

Bay›ld›m m› acaba, bu seste ne. Ha kap› çal›n›yor. Ayça gelmiştir umar›m. Nas›l kalkacağ›m flimdi ben. Biraz sürünsem bi şey olmaz. Kap›ya kadar gidebilir miyim acaba.

Asl› - Geliyorummm!
Ayça - Bi sattir çal›yorum şekosum, ne oldu yahu korktum valla. Benim gibi birini de korkuttun ya daha ne diyeyim ki sana. Her dakika kendine bir hastal›k icat ediyorsun. Yok yok ben kesin karar verdim sen hastal›k hastas›s›n.
Asl› - Yeterrrrr!
Ayça - Tamam ne bağ›r›yorsun, kahven var m›?
Asl› - Ayça görüyor musun bilmem ama yerde sürünüyorum. Ayaklar›m yani benim olmayan, tahtadan ayaklar›m çal›şm›yor. Ayağa bile kalkam›yorum. Sen de gelmiş kafa ütülüyorsun.
Ayça - Ay şekosum cidden sen yerdesin.
Asl› - Ay evet... tut ta bi kalkay›m önce. şu kanepeye kadar götürüver sana zahmet.
Ayça - Polis molis derken doktora gitmeyi ak›l edemiyorsun yani, ne diyeyim ki ben sana.

Yok yanl›ş anlama isyan falan ettiğim yok. Al›şt›m ben bu hayata. Ama neyin cezas›n› çekiyorum bilmek istiyorum sadece. Nerede şu Mücahit abinin kağ›d›. Sonra yapt›ğ›ma pişman olabilirim ama san›r›m yapmak zorunday›m.

Hemflire - Siz şöyle sandalyeye oturun doktor bey geliyor birazdan.

Meltem burada m› diye sorsayd›m. Saat 4.30 ç›km›ş olmal›. Keşke burada olsayd›. Belki yard›m› dokunurdu. Ne diyeceğim ben flimdi bu doktora. Mücahit abiye söylememesini tembihlesem mi acaba. Bütün mahallede reklam olaca€›m sonra. Tanr›m düşünemiyorum. Sorgu sual halleri...

Doktor - Merhaba, Asl› Çerçeve di mi?
Asl› - Evet...
doktor - A bugün Mücahit abim gelmişti. Siz san›r›m onun bahsettiği komşususunuz. Çok sevindim sizinle tan›şt›ğ›ma. Evet bu ismi unutamazd›m zaten.

Bir de isimlere tak›nt›l› doktor...

Asl› - Burada olmam›n sebebi biraz özel. Bu olaydan kimseye söz etmenizi istemem do€rusu. anlatabildim mi acaba. (Anlamas› biraz zor ama...)

Doktor - H›mmm!
Asl› - Bu gün duyduğum bir çok h›mmm dan biri.
Doktor - Efendim?
Asl› - Ayağ›m da sorunum var. Ağr›lar›m şiddetlendi, hatta bir ara ağr›dan bay›lm›ş›m san›r›m.
Doktor - şöyle bi uzan›n bakal›m neymiş?
Asl› - San›r›m söylemem gereken bir şey daha var...

Diyene kadar elini att› ayaklar›ma ve gördü zaten. Büyük şaşk›nl›k, aman tanr›m görmeniz gerekirdi. Gözleri kocaman aç›ld›. Bir an yuvalar›ndan f›rlayacak sand›m. O kadar da korkunç olmamal›yd›. Evet ayaklar›m yerden kesilmişti. Evet ayaklar›m yer-den ke-sil-miş-ti...

Kaç gündür yat›yorum bilmem. Tahtalar vücudumla uyum göstermediği için ç›karmak zorunda kald›lar. bi uyumsuzluktur gidiyor hani. Ve ben de ayaks›z kald›m. Düşünüyorum da h›rs›z bana iyilik mi yapt›, kötülük mü anlayamad›m doğrusu. Neyse yat›yor olmak da güzelmiş. Emniyet Müdürü şerafettin Tahta, bir iki güne kadar halledeceğini söyledi. Nas›l bilmiyorum ama. Mehmet’in evi aramak için izin ç›kartm›şlar. San›r›m şu aralar evde olmal›lar. Allah›m ayaklar›m bulununca onlara daha iyi davranacağ›ma söz veriyorum. Kesinlikle yemin ederim ki onlar› her gün temizleyeceğim, süt banyolar› yapaca€›m. Ve daha bir sürü şey yapacağ›m. Yeter ki onlara tekrar kavuşay›m. Hayatta en çok istediğim şey bu. Evet bunu söylüyorum, ayaklar›m› geri istiyorummmmmm!

Ayça - Asl› bakkal›n ç›rağ› geldi. Mücahit abi seni soruyormuş. Rahats›z etmeyeyim diye kendi gelmemiş. Ayaklar›n› bulabilmifl mi diye merak içindeymiş.
Asl› - A evet unutmuştum. Tabii böyle bir fleyi nas›l saklayabilir ki adamcağ›z. Bulmuş desene nolur. Baflka soru istemiyorum. Bulmuş ama y›kam›ş kurumas›n› bekliyormuş de...

San›r›m sonunda Ayça da benden şüphelenmeye başlad›. Eee k›zcağ›z hastal›k nedir görmemiş ki. Hayat›nda benim gibi bir arkadaş› olduğu için şükretmesi laz›m. Onu her türlü şeye karş› kuvvetlendiriyorum.

Asl› - Amir bey merhaba. Bende sizden haber bekliyordum. Buldunuz mu ayaklar›m›? Çok heyecanl›y›m valla. Ne! Nas›l yani, iyi de bu nas›l olur? ‹nanm›yorum. Yalan söylüyor olmal›? yok mu? Evde başkas› m› oturuyor? Gelmeyecek miymiş...

Mehmet değil mi çalan. Ama nas›l olur ondan baflkas› olamaz. Nerede ayaklar›m ya, kim ald› götürdü...

Asl› - Buraday›m, bu beni şok etti. Ayaklar›m›n orada olduğundan neredeyse ad›m kadar emindim. Peki şimdi ne olacak. Üzgünüm ama gelemem, tahta ayaklar uyumsuzluk yapt› ve beni terk etti. Bekliyorum o zaman ama ne olur çabuk gelin.

Amirin yard›mc›s› - Durum biraz kar›şt› Asl› han›m. Elimizdeki tek şüpeli de fos ç›kt›. şimdi sizden iyice düşünüp başka birinden şüphelenip şüphelenmediğinizi sormak durumunday›m.
Amir - Tabii kendin böyle bir şey yapmad›ysan.
Asl› - Bana inanm›yorsunuz değil mi?
Amirin yard›mc›s› - şey bak›n öyle bir şey demek istemiyoruz. Ama durum flaibeli görünüyor.
Asl› - Sizde kimsiniz kuzum? (Buda nereden ç›kt› şimdi kuzum...)
Amir - Benim yard›mc›m Kemal bey. Biz ona tahta kafa deriz.
Asl› - Ha anlad›m... (Neyi anlad›ysam)

‹yice düşünmem laz›m. Bunu başka kim yapm›ş olabilir ki. Anahtar ve Yüksel... bir ba€lant› olabilir mi? sanm›yorum. Böyle bir şeyi ak›l dahi edemez. Ne de olsa o ikinci el bir adam. Aman allah›m yoksa...

Asl› - Amir bey... şey geçenlerde karş› komşum kocam›n yedek anahtar› ald›ğ›n› söylemişti. Yani gitmeden önce...

Annemlere de gitmemiş. Hay salak kafam niye akl›ma gelmedi ki böyle bir şey. Yapamaz sand›m, ne bileyim ak›l edemez. Annem de aramad› ki gelmedi diye. Nereye gitti ki peki. Yapm›ş olabilir mi?

Asl› - Efendim. Evet benim siz kimsiniz?
Nalbur - Ben Mustafa, nalbur Mustafa. Burada bir adam var sizinle konuflmak istiyormuş.

Asl› - Yüksel sen misin?
Yüksel - Evet can›m şey sana bir şey diyecektim...
Asl› - Neeee, ne diyorsun sen. Yüksel inanm›yorum...

Aman allah›m ayaklar›m bir nalburda m›? Tanr›m nas›l bir kabus bu. Ayaklar›m› istiyorum.

Asl› - Ne yapt›n bana ha. Can›na okuyacağ›m senin. Sen kendini ne san›yorsun haaaa!
Yüksel - şey Asl› ben kötü bir şey yapmak istememiştim. Ayaklar›n burada, iyi durumdalar hemde çok iyi görünce sende sevineceksin. Sana süpriz yapmak istemiştim.

Büyük bir sürpriz gerçekten. Hiç akl›ma gelmezdi bütün bunlar. Ama hayat akl›m›za gelmeyen bir sürü gerçekle dolu değil mi? Ha tabii pop müziği sözlerini de unutmamak laz›m.

.........

Ayaklar›m bana hep büyük gözükmüştür. Adeta tak›nt› halinde ayakkab› seçmeye bile gittiğimde, ayakkabı satıcılarını azarlar dururdum. Büyük numara veriyorlar diye. Ama malesef verdikleri bütün numaralar uyardı ayaklar›ma. En son ald›€›m spor ayakkab› kırk numaraydı. Bu da epey canımı sıkıyordu. Geçen bir iki sene içerisinde tak›nt›larımı kontrol alt›na alamamaya başladığımdan bu yana, ayaklarım çekilmez olmuştu.

Ben bu tak›nt›lar› kendi içimde yaş›yorum sanıyordum ama san›r›m etraf›ma da yans›tm›ş›m. Sürekli büyük ayaklar›ndan şikayetçi bir kad›n. San›r›m bu durum Yüksel’i üzmüfl. Bir erkekten beklenmeyen birfley yani. kar›s›n›n ayaklar›n›n büyüklü€ünden şikayetinden üzülen bir adam.

Neyse oda kendi çapında haklıdır sanırım. Haa evet ayaklar›m yerinde art›k. Ufak bir operasyonla takıldılar yerlerine. Üstelik iki numara küçülmüş halleriyle. Yüksel benim bu tak›nt›ma hayli üzülmüfl. Kendi kendine de bi plan yap›p benim ayaklar› küçültmek için alm›fl. tabii yapt›racak yer bulmas› uzun sürmüfl. Eh böylesini bulmak zor tabii. Hofluma gitmedi değil. Gerçi haberim olsa daha iyi olurdu ama... Migroslarda hala ikinci eller var. Bi bakın isterseniz...

Hiç yorum yok: